Sledujte můj želví facebook

01.02.2017 16:13

Přátelé již několik měsíců spolehlivě funguje můj "želví" facebook, který naleznete na tomto odkazu

Pokud by snad někomu odkaz nefungoval, stačí na facebook do vyhledávacího pole napsat sousloví "želva zelenavá" nebo ještě lépe "chci želvu". Stránky želva zelenavá jsou v podstatě jako mateřská facebooková stránka, ale více to žije na stránkách chci želvu. 

Všem, kteří již tyto stránky viděli, bych rád poděkoval za zájem, tím spíše děkuji těm, kteří stránkám dali like (je vás již téměř 400), případně je dokonce sledují nebo do nich přispívají svými komentáři.

Někteří z vás pravidelně glosují mnou přidané fotky či zprávy, což mne velmi těší a je to také důvod, proč jsou stránky veřejné a každý na nich je vítán. Tím však nemám na mysli hatery, kteří jen rozumují, vše kritizují a sami nic smysluplného nevytvořili. Rád bych se na tomto místě zmínil třeba o tom, že mě nikdo nemusí poučovat, že želvy se na karapax neotáčí, já myslím, že když jí chci vyfotit plastron, že jí to na 10 sekund určitě neuškodí. V přírodě se želvy otáčí na karapax každou chvíli, stačí, aby se snažila vylézt na kámen a mnohdy se jí to nejenže nepodaří, ale dokonce i sklouzne tak prudce, že se prostě "na záda" otočí.

Já sám zastávám názor, že želvy by měly být chovány v takových podmínkách, aby co nejlépe simulovaly jejich přirozené prostředí. Jistě to nelze vždy dokonale zajistit, ale měli bychom se o to alespoň co nejlépe pokusit.