Odzimování želv

03.03.2014 10:00

Želvy  jsem letos probudil na konci února, 24. února jsem je vyndal ze sklepa z teploty +/- 7°C, dal do 28.února na chodbu do teploty +/- 15°C a 1. března je dal již do bytu do teploty kolem 22° C, avšak ještě nepouštěl UV výbojku, jen denní svícení. Již jsem samozřejmě želvám dal k dispozici vodu a žrádlo. Druhý den ráno po přemístění do terária jsem želvy na cca 45 minut dal do lavoru do studené, resp. mírně vlažné vody. To jsem opakoval následující den a poté jim teprve pustil UV výbojku.

 

Uvedený postup odzimování je velice důležité zachovat, nic nechce uspěchat. Možná se některým zkušenějším čtenářům zdá, že i postup odzimování během 7 dnů je příliš rychlý - mám však tento rituál zaběhnutý každý rok, želvy jsou na něj zvyklé a vyhovuje jim. Navíc, když vidím, že želvy jsou již při 15°C aktivní a pohybují se v bedýnce, nemá cenu je nadále trápit v relativní zimě, neboť při zvýšené teplotě (oproti sklepu) se jejich tepová frekvence zvýšila i 10ti násobně a ztrácí tak na váze mnohem rychleji. Proto pokud jsou aktivní, je vhodné je již dát do terária a nabídnout krmení, i když není ještě zapnutá UV či výhřevná žárovka.